Thursday, May 5, 2011

WANITA ...Tolonglah Hentikan Gangguan Seksual terhadap LELAKI...

"hendaknya mereka itu melabuhkantudungnya sampai ke dadanya, danJANGANLAH KAMU MENDEDAHAKAN AURAT & PERHIASAN KAMU KECUALI APA YG TERZAHIR "

(an-Nur : 31)

-sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang, (menggoda, nipis, ketat, seksi, dan cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat), Rambut mereka laksana goh-goh unta (didedah dan dibanggakan). Sungguh, mereka itu tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya- Hadis Sahih Riwayat Bukhari dan Muslim

PAKAIAN MENGIKUT CIRI WANITA MUSLIMAH:

-> tidak jarang @ nipis, tidak ketat (hendaklah longgar & tidak menampakkan bentuk tubuhnya. bukan pakaian yg menggoda)

-> tidak menyerupai pakaian lelaki

-> tidak menyerupai pakaian wanita kair (spt artis2 barat)

-> bukan pakaian yg SHUHRAH (bertujuan utk mencari populariti)

NEXT !!!

Gaya terkini, kebanyakkan wanita dan remaja muslimah selesa dengan baju lengan pendekyg sgt ketat & seluar Jeans sendat. Disebabkan potongan bhg bawah bajunya pendek

, maka terserlahlah bentuk punggung dan pangkal peha mereka yg amat mengiurkan lelaki. bila duduk pula boleh nampk 'longkangnya'. kelihatan seksi bila berjalan tergedik-gedik .. inilah yang dikatakan "berpakaian tetapi hakikatnya terlanjang" bermakna hukumnya seperti mendedahkan aurat.


"Sesungguhnya Allah melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki."

NEXT !!!

Ada pula yang berkata: "Berpakaian menutup aurat dan bertudung, nanti tak cantik." Siapa kata tak cantik kalau bertudung, bahkan kelihatan manis, beradab, bersih dan ada gaya tersendiri, sekali gus membezakan antara Muslimah dan bukan Islam.

Ada pula yang berkata, rambut adalah 'mahkota', jadi kenalah tunjuk.

Kata-kata itu sangat tidak betul kerana jika rambut mahkota, kenalah simpan baik-baik.

Mengapa kena simpan? Ini kerana raja dan permaisuri pun hanya pakai mahkota di tempat tertentu saja, tak dibawanya ke pasar, kelab malam, padang dan lain-lain tempat, malah di tempat tertentu dan orang tertentu sahaja.

Tunjuklah mahkota itu pada suami tercinta sahaja, bukannya dikongsi dengan orang lain.

Ada pula yang berkata 'ikut fesyen moden dengan seksi dan terdedah senang pikat lelaki dan dapat kekasih.'

Aduhai remaja, jangan rendahkan martabat kita sebab bimbang nanti lelaki akan mempermainkan anda. Kerap berlaku kes 'dapat manis sepah dibuang' iaitu jadi bahan seronok saja.

Kalau dapat kahwin pun tak lama putus di tengah jalan. Rumah tangga dibina akhirnya tinggal tangga sahaja. Ingatlah, pakaian ahli syurga ialah menutup aurat.

NEXT !!!

  • TUDUNG SINGKAT DAN MENAMPAKKAN DADA
  • BAJU KETAT DAN BAWAHNYA PENDEK
  • SELUAR KETAT & SEKSI MENGGODA

NEXT...!!!!!

Awas, hentikan gangguan seksual terhadap kaum lelaki! Jauhi wanita-wanita di bawah jagaan kita daripada fesyen seluar ketat (legging). Sungguh memalukan umat! Fesyen seluar ketat hukumnya adalah HARAM bertentangan dengan konsep aurat wanita Islam walaupun menutupi tubuh badan.

Pemakaian sebegini di khalayak ramai mengundang dosa serta mencetuskan imaginasi seksual serta mengghairahkan nafsu seks lelakisecara langsung atau tidak langsung!

NEXT !!!!


tudung yg diharamkan yg dimaksudkan ni....ialah fesyen tudung baru muslimah pada zaman skrng yg telah jauh terpesong dari ajaran islam yg sebenar.

tudung ini klau kalian semua perasan....cara pemakaiannya ia akan melilitkan tudungnya ke leher sehinggakan boleh menampakkan bentuk leher, tudung yg pendek iaitu tudung yg tidak sampai ke dada seperti mana yg diajarkan oleh islam supaya melabuhkan tudungnya sehingga ke dada, tudung yg kecil atau dikenali sebagai fit dan tidak lupa juga tudung ini terdapat sanggul di kepala apabila memakainya

klau kalian semua perasan.....cara pemakaian tudung ini sama dengan cara pemakaian birawati kristian.
ia menjadi haram kerana.........

terdapat hadis yg diriwayat oleh Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban:

"Barang siapa yg menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka.
Daripada hadis Nabi S.A.W pula:
"terdapat 2 golongan dari penduduk neraka yg belum pernah aku melihat:

1- suatu kaum yg memiliki cemeti seperti ekor lembu untuk memukul manusia dan,

2-para wanita yg berpakaian tapi telanjang, berlenggak-lenggok, kepala mereka sperti bonggol unta yg bergoyang-goyang......

wanita seperti itu tidak akan masuk syurga dan tidak akan dapat mencium baunya, sedangkan baunya dapat tercium selama perjalanan sekian dan sekian." (hadis riwayat Muslim)

subhannAllah......sungguh dahsyat effectnya kepada si pamakainya sehinggakan tidak akan dapat masuk syurga dan mencium bau syurga Allah....


6 perkara:
Rasulullah SAW turut bersabda: "Jaminlah untukku enam perkara, maka aku akan menjamin untukmu syurga."

1- Kalau bercakap, cakaplah yang benar

2- Kalau berjanji, tepatilah janji

3- Kalau diberi amanat, tunaikanlah dengan baik

4- Pejamkan matamu daripada yang diharamkan

5- Peliharalah farajmu daripada hubungan seksual yang diharankan

6- Peliharalah sepak terajangmu daripada tindakan yang diharamkan

Perhatian kepada semua wanita-wanita islam diluar sana........

pakailah pakaian yang menutup aurat seperti mana yang diajarkan di dalam islam itu sendiri, janganlah sesuka hati sahaja tidak menutup aurat.....kerana effectnya sungguh dahsyat di akhirat nanti. Jadi......renung-renungkanlah apa yang sy katakan ini......

dan sayangilah diri anda...

NEXT !!!

Artikel The Science Behind The Veil di IslamOnline.net tulisan Karima Burns menyebut :

Ujian menunjukkan 40-60 % daripada tahap kepanasan badan seseorang hilang melalui kepala justeru menutupnya terutama di musim sejuk dapat mengawal suhu badan seseorang berbanding mereka yang lain.
Menutup kepala juga bermanfaat bagi kesihatan dimusim panas. Pakar otak, V.G Rocine mengatakan fosforus otak akan mencair pada suhu 108° Fahrenheit.

Keadaan ini boleh berlaku apabila seseorang terdedah kepada panas terik tanpa menutup kepala. Pencairan fosforus boleh menyebabkan fungsi otak menurun dan akan memberi beberapa kesan negatif kepada otak”.
Artikel Highest Phosphorus Foods di Canadian Neuro-Optic Research Institute Online juga menyatakan bahawa :
Sekiranya suhu badan seseorang mencecah lebih daripada 105° Fahrenheit ia amat berbahaya kerana fosforus otak akan cair dan menjejaskan kesihatan otak. Justeru kepala hendaklah ditutup dalam keadaan cuaca panas”.


BERTUDUNG = OTAK SIHAT.


Penemuan dan kajian yang telah dibuat jelas menunjukkan dengan pemakaian penutup kepala (bagi Islam : bertudung) cukup signifikan dalam penjagaan otak. Penutupan kepala secara konsisten dan berterusan akan mengurangkan risiko pada otak.

Cukuplah sedikit bukti dipamerkan melalui sains mengukuhkan iman dan mentaukidkan aqidah serta keyakinan kita kepada syariat Islam.

Kerana Islam datang dengan sifat sempurna dan menyempurnakan, jauh dari ciri susah dan menyusahkan seperti pandangan pesimis sebahagian masyarakat bukan Islam tentang kepentingan bertudung.

Wahai muslimah, yakinlah dengan kewajipan yang ditetapkanNya, teguhkanlah pendirian anda, dan pertahanka nlah hak dan maruah anda sebagai wanita Islam melalui pemakaian hijab yang di arah Tuhan.

p/s: macam mana....hebatkan kelebihan-kelebihan yang Allah beri kepada orang yang sentiasa bertudung (wanita).... Tapi kalau nak pakai tudung tu pun....ada caranya...bukan main pakai sahaja macam orang yang pakai tudung yang ada sanggul & yang ada nampak bentuk lehernya kepada si pemakai....itu bukan seperti mana yang diajar di dalam islam, tetapi cara-cara seperti itu sama seperti cara pemakaian birawati kristian.

"Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka" (Hadis riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)

No comments:

Post a Comment

Post a Comment